Cégünk biztosítja a jótállást azoknál a termékeknél, ahol a gyártónak nincs magyarországi képviselete, vagy nem fogadja el a végfelhasználó által bejelentett igényeket. Ilyen esetben saját jótállási jegyet adunk a termékekhez, így levéve vásárlóikról azt a terhet, hogy külföldi márkaszervizekkel intézzék saját kezűleg a garanciális problémákat.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik. A jótállást kizárólag érvényes jótállási jeggyel (Ha kapott) és vásárlást igazoló számlával lehet kezdeményezni.
A megrendelt termékek adatlapjain minden esetben megtalálható a termékhez tartozó jótállási idő. Amennyiben az adatlapon nem szerepel ilyen adat, akkor a jogszabály szerint nem jótállás köteles termék.
A Hatályos jogszabályok szerint csak 50 000 forint feletti termék esetén kötelező jótállási jegyet adni a termékhez.
A jótállás időtartama
A jogszabályban meghatározott értékek:
- 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó bruttó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint bruttó eladási ár felett három év.
Jótállás típusa szempontjából két féle termék létezhet:
- Gyártói garanciás termék
- Easy-Shop garanciás termék
Gyártói garanciás termék esetén
A Gyártói garanciás termék azt jelenti hogy az adott termék garanciális szervízelését a gyártóval szerződésben lévő szervízcég biztosítja. Gyártói garnciás termékek esetén mindenki ellenőrizze a jótállási feltételeket, mert lehet hogy regisztrációhoz kötött! Bizonyos termékek regisztrációja esetén a gyártói jótállási idő meghosszabbodik, ami a szakszerviznél érvényes!
Ebben az esetben a jótállási jegyet a gyártó biztosítja, így feléjük érdemes fordulni garanciális igénnyel. A jótállási jegy megtalálható a termék dobozában. Amennyiben a gyártó nem mellékel külön jótállási jegyet a termékhez, úgy a garanciális igényt jegy nélkül lehet érvényesíteni. Igénybejelentés esetén minden esetben a gyártói szervizzel kell felvenni a kapcsolatot, akinek elérhetőségét a termék adatlapján található garanciális linkre kattintva, a gyártó adatlapján feltüntetjük. Az ügyintézés menete gyártónként eltérő lehet, így mindenképp keresse fel előzetesen a gyártói szervizt és informálódjon az ügyintézés pontos menetéről.
A gyártói garanciális ügyintézésnek nagy előnye hogy gyorsabb az átfutási ideje, mintha rajtunk keresztül intézné az ügyet. Több esetben előny hogy bizonyos gyártók ingyenes be vagy visszaszállítást vállalnak a termékekre, valamint az ország több pontján is megtalálhatóak. Amennyiben ezekkel az előnyökkel nem kíván élni, vagy a gyártói szerviz nem elérhető, esetleg nem fogadják be a terméket, úgy természetesen mi is segítünk az ügyintézésben, a lent leírt módon is intézheti garanciális igényét.
Easy-Shop garanciális termék esetén
Ebben az esetben cégünk biztosít jótállási jegyet, a kiküldött csomaghoz mellékelve, vagy személyesen átadva. Az ügyintézés menete jelen dokumentumban található.
A jótállás semmissé válik:
- A termék szállítása, be- és kirakodása során keletkezett hibák és sérülések.
- A termék engedély nélküli szétszedésére, illetve újbóli összeszerelésére vonatkozó kísérletek.
- A termék bevett és megszokott használati módjától eltérő használatból eredő hibák és sérülések.
- A vis maior által okozott sérülések, beleértve többek között, de nem kizárólag, a tüzet, földrengést, villámcsapást és háborút.
- A készülék a felhasználói útmutatónak nem megfelelő használatából, karbantartásából, kezeléséből, az elővigyázatosság hiányából eredő hibák.
- A normál használatból eredő kopás, beleértve többek között, de nem kizárólag, a készülékházat és a töltőt.
- A termék sérülése esetén, amennyiben a sérülésből kifolyólag jelentkezett a termék hibája, vagy ellehetetleníti annak használatát.
- Ha a termék a jótállási jegyen feltüntetett gyári száma nem egyezik meg a terméken feltüntetett gyári számmal.
A jótállás nem vonatkozik a következőkre:
- A gyár által előírt rendszeres ellenőrzések, karbantartások, és a természetes elhasználódásból eredő meghibásodások (külső szennyeződésekből, pl. porosodásból) javítása, illetve az ezekből adódó szükséges alkatrész cserék sem.
- A külsérelmi nyomok a készülék burkolatán, illetve a kopás, nem tartozik a garanciális körbe.
- A használati utasításban foglaltak be nem tartásából, vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás.
Amennyiben az érintett termék vizsgálata a nem rendeltetésszerű használatot megállapítja, úgy ebben az esetben a Szolgáltató bevizsgálási díjat számol fel. A bevizsgálási díj mértéke bruttó 25 000–Ft. A forgalmazó - szerviz a kijavítás során nem felel a terméken a fogyasztó vagy harmadik személy által tárolt adatokért vagy beállításokért
Játékszoftverek & számítógépes szoftverek
A hatályos jogszabályok alapján. vásárolt szoftverek esetén cégünk nem biztosít jótállást. A SZOFTVERTERMÉK használatából illetve teljesítéséből származó teljes kockázat kizárólag önt terheli. Ilyen szofverek Pl.: játék, irodai, operációs szofver stb. Telepítési problémák esetén a termék gyártójához kell fordulni.
Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele (Ilyen esetnek minősül az olyan konfiguráció is, ahol a számítógép szoftverrel együtt kerül forgalmazásra.) tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta. akkor nem élhet elállási jogával sem.
Validate your login